اقدام پژوهی روابط اجتــماعی
فایل کامل اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم ؟ به همراه لینک دانلود
فهرست مطالبچكيده 6توصیف وضع موجود 8گردآوری اطلاعات( شواهد1) 9يافته هاي علمي: 11عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط: 11موانع ارتباط: 12رشد اجتماعی نوجوان: 13ويژگي هاي نوجواني كه به قدر كافي از محبت بهره مند بوده است: 14ويژگي هاي نوجواني كه از محبت محروم بوده : 15علل عدم تعامل يافتگي نوجوان: 15محيط هاي نا مساعد خانوادگي: 16پيشينه: 181 بررسي رابطه كژ رفتاري هاي اخلاقي اجتماعي 19محقق : سيامك مهابادي 19خلاصه یا فته ها ی پیشینه: 19نتايج ويافته هاي اين تحقيق به شرح ذيل مي باشد : 20پيشنهادها : 21نتايج تحقيق : 32پيشنهادات : 32منابع 35چكيده امروز، در نقاط مختلف دنيا، افراد زيادي از اختلالات اجتماعي رنج ميبرند و بيماريهايي چون افسردگي، اضطراب، پرخاشگري همچون بيماري سرماخوردگي روز به روز شايعتر گشته، سلامت اجتماعي افراد را به خطر افكنده است. اختلالات اجتماعي فرصت زندگي مفيد و سالم را از افراد گرفته و عملكردهاي رفتاري آنان را دگرگون ساخته و زندگي را چون كلافي سردرگم ساخته است و افراد معني زندگي را به درستي درك نميكنند. ازآنجا كه هر معلولي از علتي نشأت ميگيرد پس عدم سلامت اجتماعي نيز داراي علت يا عللي ميباشد و از طرفي پيشگيري از بيماري مقدم بر درمان است. نتايج اين تحقيق گوياي اين مطلب است كه:1 بين سن دانشآموز و پرخاشگري رابطه معنيداري وجود دارد.2 بين شغل والدين و پرخاشگري رابطه معنيداري وجود ندارد.3 بين تحصيلات والدين و پرخاشگري فرزندان همبستگي معنيداري وجود ندارد.4 همچنين بين سن والدين و پرخاشگري فرزندان، بين جمعيت خانواده و افسردگي فرزندان و بين فقدان والدين و پرخاشگري رابطه معنيداري وجود ندارد.5 بين موقعيت تحصيلي دانشآموز و پرخاشگري رابطه معنيداري وجود دارد.توصیف وضع موجوداینجانب ………….. ، مدیر مدرسه راهنمایی …….. ، مدت 24 است که سمت های مختلف در نظام مقدس آموزش و پرورش خدمت می کنم و افتخار می کنم که توانسته ام دانش آموزانی به این مملکت تحویل بدهم که باعث مباهات خود و کشور ایران بوده اند . پژوهش حاضر مربوط به سال تحصیلی که گذشت می باشد و مدرسه مورد پژوهش ، آموزشگاه ………….. می باشد . مشکل اساسی که موجب انگیزس پژوهش من گردیده نوع و کیفیت تعامل دانش آموزان با یکدیگر در محیط کلاس و مدرسه می باشد این وضعیت را بیشتر در دانش آموزان پایه سوم می بینم .به خصوص دو نفر از دانش آموزان کلاس سوم رابطه خوبی با هم ندارند و همیشه سعی به تحقیر یکدیگر دارند و بیشتر وقت شان به جر و بحث با هم می گذرد حتی وقتی بچه ها در حیاط بودند یکی از آنها وسایل دیگری را روی زمین ریخته بود که هردو با واکنش شدید معاون مواجه شدند .از این رومی خواهم با این پژوهش مشکل آنان را برطرف نمایم گردآوری اطلاعات( شواهد1) برای آنکه بتوانم رفتار این دو دانش آموز را تغییر دهم و در امور اجتماعی آنها شاهد پیشرفتی باشم. ابتدا با خانواده های آنها (مادران)مصاحبه ای کوتاه داشتم و از چگونگی برخورد شان با آنها و وضعیت فرهنگی ،اقتصادی و مشکلاتی که در منزل دارند صحبت کردم.در زنگ های تفریح با نزدیک شدن به آنها رابطه خوبی با آنها برقرار کردم و بعد از آن تقریبا سعی می کردم روزی یکبار رفتار و برخوردهای آنها را با هم کنترل کنم و اگر مشکلی پیدا می شد در صدد حل آن بر می آمدم. در حین کنترل سحر و فاطمه رفتار های زیر را در برخورد آنها با دیگران مشاهده کردم:رفتار پرخاشگرانه رایج که مشاهده شد عبارتند از:۱) فحاشی با یکدیگر فریاد زدن ۲) به یکدیگر عنوان زشت دادن و همدیگر را تحقیر کردن۳) زور فیزیکی علیه یکدیگر بکار بردن به عنوان مثال هل دادن تنه زدن با آرنج به کسی زدن۴)تهدید یکدیگر۵)نادیده گرفتن معلم در کلاس۶)یکدیگر را نسبت به موضوع حساسی اذیت کردن یک خصوصیت فیزیکی و یا موضوع خانوادگی7)به حرمت خصوصی یکدیگر تعرض کردن دفتر خاطرات خصوصی یکدیگر را خواندن